30 mai 2015

Explorand Delta Vacaresti


Nu de mult am aflat de Parcul Natural Vacaresti, aflat in apropierea cartierului bucurestean Vitan. Pe nepusa masa, sambata dimineata, m-am gandit sa fac o scurta excursie, sa vad cu ochii mei "minunea". Zis si facut. 
Pe la 14:46 am plecat de la Grozavesti, cu metroul, in directia Mihai Bravu. La Mihai Bravu am coborat si am luat-o usor pe jos, asa cum imi indica harta. De la metrou pana la prima cale de acces nu este mult de mers, cam 5 minute pe jos. Asta daca iesi pe unde trebuie (prin spatele metroului, daca vii din directia Piata Unirii). Am ajuns la o carare care urca abrupt spre dig. Cand am ajuns sus am avut o surpriza. Placuta. Nu ma asteptam sa vad o oaza de verdeata atat de mare in inima capitalei. Nu m-am incumetat sa cobor din prima, asa ca am luat-o usor, la pas, pe cararuie. Drumul nu este unul amenajat, ci este batatorit de vizitatori. Iarba inalta de pe margini mi-a dat oarecare emotii datorita soparlelor si insectelor care misca iarba in continuu.
Am mers aproape jumatate de drum pe dig, prin soare si caldura, pana am ajuns la un fel de platou, cu scari. Pe acolo am si coborat, fiind o cale mai lejera decat saritul parleazului.
Am avut intentia de a merge pana in "inima" parcului, dar soarele mult prea arzator si lipsa umbrei m-au facut sa ma razgandesc. Pe de alta parte, vremea frumoasa a fost pe placul unora. Erau multi barbati veniti la pescuit. Lacurile erau bine "pazite" de pescari de ocazie, dornici sa prinda macar un pestisor pentru pisica.
Pacat ca locul nu este ingrijit si sunt multe gunoaie. Primaria ar trebui sa ia masuri si sa protejeze aceasta zona. Ar trebui si sa faca o cale de acces catre parc pentru ca nu exista scari. Accesul de face pe dalele de beton abrupte, pline de pietre sau gunoi.
Se merita sa vizitati macar o data Delta Vacaresti, dar ar trebui sa fiti pregatiti pentru orice, mai ales pentru soare. Apa, o palarie si hainele lejere sunt un "must-have" in acest parc.
Eu ma voi intoarce pentru a vizita si restul rezervatiei si cu siguranta, voi reveni cu impresii.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu