9 mar. 2014

Cream noi amintiri

In fiecare zi care trece ma gandesc la  evenimentele mai putin fericite care mi-au marcat viata. Poate nu au fost atat de importante, dar orice gest minuscul, pentru unii, inseamna ceva.
Ziua de astazi nu are un istoric tocmai fericit. Cand spun "noua martie" imi zboara prin cap tot felul de cuvinte, de imagini, insa vreau sa creez noi amintiri.
Cum ar fi sa te trezesti intr-o dimineata si sa realizezi ca tot ce e rau a trecut? Cum ar fi sa te trezesti si sa iti dai seama ca nimic rau nu s-a intamplat? Daca  putem lua de la capat doar pocnind din degete?
Si totusi... acea zi nu va veni niciodata. Dar prin ceea ce ne imaginam si prin experientele traite, putem oare inlocui zilele triste cu zile fericite?! Eu cred ca da. Prin simple gesturi, prin simple vorbe reusim sa cream momente fericite care, in oarecare masura, le umbresc pe cele triste.
Astazi am petrecut o zi superba. Am fost fericita, am ras, m-am jucat, desi in realitate inima imi era in alta parte. Insa, pentru cateva ore, am reusit sa ma deconectez de la monotonie, am uitat adevarata insemnatate a zilei si a evenimentelor ce au marcat-o si am creat alte amintiri. De acum inainte "9 martie" nu va mai fi ziua in care am pierdut o persoana draga, ci ziua in care m-am bucurat ca un copil ce a primit o noua jucarie, ziua in care am iubit, am fost iubita si, pentru prima data, ziua in care nu am stat de dimineata pana seara in pat, mancand si uitandu-ma la filme.
Asa cum spunea si marele poet, Tudor Arghezi, "Din bube, mucegaiuri şi noroi/Iscat-am frumuseţi şi preţuri noi." putem transforma orice lucru urat in ceva frumos, in ceva de care sa ne amintim tot restul vietii.
Incercam sa traim fiecare zi ca si cum ar fi ultima. Incercam sa stergem cu buretele amintirile urate. Incercam sa fim cine nu suntem de fapt. Ceea ce nu incarcam, insa, este sa fim fericiti. Ceea ce refuzam sa credem este ca pot exista zile la care sa te gandesti ca la zile cu evenimente fericite. Zile in care sa spui "17 iulie-ziua in care mi-am cunoscut cel mai bun prieten" "5 ianuarie-ziua in care am inceput o noua relatie".
Nu avem amintiri. Si ce daca?! O sa iti faci unele noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu